שתי הערות קצרות – טוקבקים, וובסטר

– הייתה היום עוד כתבה על טוקבקים בנרג'. הרעיון שם לא היה נכון, אבל המניע כן. המניע הוא רצון להקשות על טוקבקים מפוברקים של חברות יח"צ, אינטרסנטים וקיצונים, להפוך את הטוקבקים למשהו שמייצג יותר בדייקנות את המציאות. בעיני זה שוב מצביע בחזרה על האחריות של האתרים לחזור להשקיע בתכנון ועיצוב הטוקבקים. למה דרך המחוקק? למה עד עכשיו האתרים לא שאלו את עצמם איך הם מאפיינים את המנגנון שלהם כדי שימנע דברים כאלה? בכלל בלי קשר לאנונימיות.

למה?

בגלל שכמו שזיו פוגטש כתב – הטוקבקים הם המחשוף הוירטואלי של האתרים, המעיד על המוני הגולשים.

אחת הגישות שאני לא מסכים איתה, אבל כן מעריך אותה, היא הגישה של אילן יצחייק שאמר לי פעם לגבי טוקבקים, בפראפרזה על הגשש (הוא בטח מצטט יותר מדויק): "אתה אל תגיד לי מה מגעיל לי ומה מגדיל לי." אז אולי אפשר לטעון שהרחקתי לכת בטענות על עד כמה שהממשק מעצב את הדיון, אבל לפחות הצפת טוקבקים מהסוג הנ"ל זה משהו שכולם רוצים למנוע. לא?

– נראה לי שחנן מכין משהו חדש ופוסט-וובסטרי. אבל עוד לא לגמרי הבנתי מה בדיוק.

עדכון 6.12 : אוקיי, אז נראה שזה הולך להיות פשוט לינק-בלוג של חנן. אני בטוח שלינק-בלוג מחנן יהיה אחלה בלוג, והוא הולך ישר לרסס שלי, אבל זה איפשהו מוציא את וובסטר 2.0 מהמשחק של פתרונות לאתגר של התוכן העצמאי בישראל. אלא אם מפרשים את זה ברמה הכי מינימלית של "הפתרון לבלוגוספירה העברית הוא להתחיל להתנהג כמו בלוגוספירה." (במובן של להיות עתירת קישורים הדדיים). יש כבר כמה בלוגרים "קונקטורים" טובים אצלנו, ויהיה מעניין לראות איזה מעמד חנן יכול לתפוס ואיזה מן קונקטור הוא יהיה.

מאת: Uri Baruchin

Uri is an international strategist based in London, specialising in brand, creative strategy, proposition development, CX and content. He runs a boutique agency, teaches the D&AD's masterclass in strategy, and is the strategy mentor for SCA. He writes about marketing, culture and technology.

4 תגובות על ״שתי הערות קצרות – טוקבקים, וובסטר״

כתיבת תגובה