וובסטר הוא מפגן כוח, אבל לא מקל על צריכת תוכן עצמאי

61143261_a9edf88ea4_m.jpgלהיכנס לוובסטר של חנן כהן (דיווח מפורט של אהוד קינן), זה כמו כמו להסתכל על נהר של תוכן. כן, יש משהו מאוד מרשים בלראות כמה תוכן עצמאי שוצף וקוצף בערוצי הרסס העבריים העצמאיים, ולא סתם תוכן עצמאי, אלא תוכן שעבר איזשהו סינון מינמלי שכן מפריד ממנו חלק גדול מה"רעש".

אבל מה יוצא לנו מזה בסוף היום? הרי לנסות ולצרוך תוכן עצמאי דרך וובסטר, זה כמו לנסות לשתות ממפלי הניאגרה – אף אחד לא יכול לעמוד בזה. אולי אפשר לקפוץ לשם מדי פעם ולהגריל מישהו חדש ולא מוכר, אולי אם יש משהו שכולם מדברים עליו, זה יאפשר כניסה לתוך השיחה מאחד הפתחים, אבל לרב זה לא יקרה, והכלי הזה לא יכול לעזור לצריכה נבונה ושיטתית של תוכן עצמאי.

אז מה נשאר? מלבד מפגן הכוח הכמותי, וובסטר הוא בעיני סוג של תשתית שמתחננת שמישהו עם יכולת פיתוח וארגון יעשה איתה משהו.

אלגוריתם דמוי מימורנדום שמציף את השיחות המרכזיות לא יכול לעבוד, לדעתי, ברשת העברית בגלל הגודל, מה גם שהוא יציף למעלה בעיקר את פוקוס המדיה/טכנולוגיה, שהוא רק חלק קטן מהתוכן העצמאי, מעניין קבוצה מאוד מסוימת, ובלאו הכי לקבוצה הזאת יש כבר לא מעט מרכזים (בזכות סוכנים אנושיים עצמאיים או מהעיתונות או גם וגם) ללמוד מהם על מה שקורה ואיפה שהוא קורה.

גם מודל דיג לא יעבוד מאותה סיבה – אין  מאסה קריטית.

מה נשאר? הגישה הידנית, אוסף עורכים  מתנדבים שמחלקים ביניהם את האתרים לפי נושאים ומציפים למלעלה את התכנים הנכונים בתבונה וברגישות. אז זה יכול להיות באמת מרכז לקריאה אמיתית של תוכן עצמאי ולא רק לדגימה שלו / להבנת הממדים שלו.

מאת: Uri Baruchin

Uri is an international strategist based in London, specialising in brand, creative strategy, proposition development, CX and content. He runs a boutique agency, teaches the D&AD's masterclass in strategy, and is the strategy mentor for SCA. He writes about marketing, culture and technology.

5 תגובות על ״וובסטר הוא מפגן כוח, אבל לא מקל על צריכת תוכן עצמאי״

  1. נכון.

    הבעיה היא שבדרך כלל מתחילים עם ה"אבל" ואז נתקעים.

    אז אני החלטתי לא להיתקע.

    ובקשר לפתרון שהצגת, יש כאן שאלה של מוטיווציה לעושים: כסף, תחושת שליחות, צבירת מוניטין.

    מה מהשלושה (או שיש לך להוסיף לרשימה) יתאים כמוטיווציה ריאלית?

    ולא הזכרת את נושא המטא-דטה.

    אהבתי

  2. אורי, אתה צודק ולא צודק.
    אני מגנה על וובסטר בטענה שזהו מיזם שצריך לברך עליו בתקווה שהוא נסיון ראשון לפאר את המעט שיש ולעודד את אלו שמתבלטים האם להצטרף לבלוגרים הנוכחיים ולכתוב.

    מצד שני אין ספק שיש צורך בקבוצה של עורכים שתסנן ותמליץ על חומר.

    למען האמת, והמחשבה מזעזעת אפילו אותי, אבל אני חייבת להודות שפורמט התחומים בדף הראשי של YNET הוא פורמט לא רע כאינדקס של כתבות בתחומים רבים.

    רק מי ירים את הכפפה?

    אהבתי

  3. שרית, זאת לא היתה התקפה, ולכן אין צורך להגן…

    להיפך, אני חושב שוובסטר הוא תשתית טובה, ומקווה שמישהו ירים את הכפפה ויעשה איתה משהו.

    חנן, מהניסיון האישי שלי, רק תחושת שליחות (שצריך להיות מוכנים לחטוף על הראש בגללה, כי יש שכבות רחבות בעם שרואות בזה תופעת לוואי לתסביך גדלות – למה מי אתה שתתנדב לנסות להשפיע על התרבות?), כי כסף אין, ומוניטין – לוקח לו כל כך הרבה זמן להיבנות, ולפחות מהניסיון שלי, עד שאתה מגיע למקום בו אתה יכול לנצל אותו, כבר צברת מספיק מוניטין מתחומים אחרים עד שלא ברור אם הוא עושה איזשהו הבדל…

    מוטיבציות להוסיף לרשימה? נטייה לאובססיביות עוזרת מאוד, ואולי גם רצון להדביק אנשים בחידקים האישיים שבראש שלך, שאני לא ממש מבין מאיפה בא אצלי, אולי זה מפיג את הבדידות שבשורש הקיום האנושי. (-;

    אהבתי

  4. להלן תרומתי לדיון הנ"ל בניסיון להפוך את רעיון וובסטר לקהילה חברתית :
    http://hebrew.israelated.com

    הגירסה האנגלית כבר רצה חודש וחצי בהצלחה :
    http://www.israelated.com

    באתר מסוג זה ניתן יהיה להבחין בין פוסטים באמצעות מספר כניסות של משתמשים, דירוגים, הערות וכד'. ניתן למצוא בלוגים על פי תגים וקטגרויות ולעשות חיפושים מרוססים. רשת חברתית 2.0, לא?

    אהבתי

כתיבת תגובה